14Apr/107
Belgacom Sucks (big time)
Alias principalul provider de net si telefonie din Belgia. Am aflat azi ca in ultimul an am platit de fapt toate facturile duble. Ca aparent la mine acasa locuiesc 2 tipi, Nume-Prenume si Prenume-Nume (adica Dragos Alex si Alex Dragos cum ar veni), cu CNP si adrese identice. Si ca nu imi pot returna banii ca serviciul a fost consumat. Cat de prost sa fi frate sa faci o greseala de genul asta si nici sa nu o remediezi?
mai 12th, 2010 - 14:59
Pai stii cum se spune, de vina nu e ala care cere, ci ala care da. Cum se poate ca timp de 1 an de zile sa nu realizezi ca platesti unei aceleiasi firme 2 facturi identice (bag seama ca fix cu aceeasi suma). Ok, banuiesc ca ti se trageau banii automat din cont, hai poate niciodata in aceeasi zi a lunii, dar cat de mari sa ai extrasul de cont de la banca astfel incat sa nu iti sara in ochi niciodata timp de un an de zile?!? Hai sa zicem ca poate belgienii sunt mai avansati si nu-ti mai dau lunar extras de cont, si atunci tine doar de tine sa verifici ca e ok contul?!?
mai 12th, 2010 - 18:09
Hai sa iti explic o chestie.
- factura e in olandeza
- sumele nu sunt identice. A doua suma vine cu reducere de fidelitate, vreo 25%. E imposibil sa te prinzi de ce reprezinta pentru ca rubrica unde e include: extra volume charges, night fees, mobile internet, factura de celular, etc…te prinzi doar daca ceri factura detaliata. Rubrica se numeste diverse si include multe nebunii.
- banii ti se iau automat din ebanking, explicatia e Internet Related Fees (in olandeza). Pe factura finala, ai doar un numar de cont. O factura, in care al doilea nume intra la servicii aditionale (fara nici o explicatie, doar o suma)
- asta cu prost e ala care da…e chestie comunista. Vine de la cineva care nu a prea trecut pe la scoala. Realitatea este ca, in postura unei firme care se vrea respectabila, facand chestia asta, inspiri neincredere clientilor.
- luna trecuta am avut peste 300 de tranzactii pe ebankingul respectiv, de la bilete de autobuz pana la hartie igenica, cine crezi ca are timp sa le verifice pe toate?
mai 13th, 2010 - 06:32
Bun, sa le luam pe rand:
Ma amuza foarte tare chestia asta cu “comunista” De unde stii tu cata scoala am facut eu? Daca stateai putin si te gandeai, ai fi realizat poate ca asta e regula de baza a capitalismului: eu am ceva de vanzare pe care tu vrei sa il cumperi; eu iti cer un pret si daca tu il dai, asta este, tranzactia s-a incheiat! Vrei sa iti mai citez din intelepciunea batranilor: “Hotul neprins e negustor cinstit” ? Tu chiar crezi ca orice firma, oricat de respectabila, are mijloace de a verifica exhaustiv facturile, generate automat?!? Oricum 300 de tranzactii pe luna mi se pare enorm, inseamna 10 pe zi, inseamna o tranzactie pe ora!…
- e foarte greu sa traiesti undeva si sa nu stii limba (banuiesc ca vrei sa spui flamanda, nu olandeza, din cate stiu e apropiat ce se vorbeste in partea flamanda a Belgiei de olandeza dar nu identica). Pe de alta parte, daca e o firma respectabila, si cum mai exista is Wallonia sau Bruxelles, sau pur si simplu cazul tau, nu cred sa nu se poata daca cereai sa-ti vina factura in franceza
- Nu am zis cu “e prost” tu ai zis-o!
mai 14th, 2010 - 13:10
In primul rand nu se scrie in flamanda in Brussels, iar in al doilea rand flamanda are ca sinonim termenul “belgian dutch”, poti consulta orice dictionar, e chiar si pe wikipedia http://ro.wikipedia.org/wiki/Limba_olandez%C4%83.
Limba olandeză (Nederlands), uneori desemnată şi ca limba neerlandeză, este o limbă germanică, inclusă în subgrupa limbilor vest-germanice. Olandeza este forma scrisă comună a dialectelor germanice vorbite în Ţările de Jos şi în Belgia (regiunile Flandra şi Bruxelles).
Hai sa iti explic o chestie. Brussels este impartit in 2 zone, una flamanda, una franceza. Belgacom este in zona flamanda. Intre cele 2 zone, exista tensiuni majore. De exemplu la Belgacom, trebuie sa astepti in callcenter 20 de minute minim + inca vreo 20 sa dai de cineva care vorbeste franceza sau engleza. Nu cred ca ai dreptate cu asta cu hotul si negustorul. Nu asa se face business, altfel am fura toti sub pretextul ca speram sa nu fim prinsi. Am contorizate in callcenterul belgacom peste 7 ore de apeluri, formate din 30 de apeluri telefonice.
O data ce si-au dat seama de greseala ( a durat sa le explic 3 luni) , au cerut copie de pe toate paymenturile. Ulterior au confirmat greseala, dar mi-au spus ca nu pot returna banii, pentru ca le este imposibil sa gaseasca payment idul. In plus m-au mai taxat 275E pentru renuntarea la abonamentul II pe care oricum nu il semnasem niciodata, nu beneficiasem de el niciodata si culmea era pe acelasi nume la acceasi adresa. Asta dupa ce le-am expediat extras de cont, clar, cu stampila bancii platitoare.
Prostia lor a fost ca au introdus nume prenume pe contract si pe fisa de abonament invers, sistemul a generat 2 conturi, insa banii varsati de mine nu pot fi returnati.
In al doilea rand am mai mult de 300 de tranzactii pe luna. Azi de exemplu am reinnoit vreo 100 de domenii la hosturi diferite,si din paypal se iau pe rand nu bulk, ca sunt pt subclienti diferiti. Facturile se platesc din ebankingul firmei mele, unde e ditamai lista de cheltuieli.
Iti multumesc ca ma faci prost voalat. Intial vroiam sa iti sterg commentul dar am decis sa il las sa vezi ca nu ai dreptate. Nu compara nush ce oras din Franta cu Brussels. Acolo media salariala e 1500, chiria poate fi 300 etc. Am stat si eu in Groningen (NL) unde chiar era 300. Dar asta nu inseamna ca si in Brussels tre sa fie 300.
mai 15th, 2010 - 14:36
Imi pare rau ca ai interpretat gresit intentia mea. Nu-mi place sa-mi bat joc de nimeni si sa-l fac prost, nici voalat, nici macar pe fata.
Eu am gasit asta la ro.wikipedia: http://ro.wikipedia.org/wiki/Limba_flamand%C4%83
“Limba flamandă este denumirea tradițională a limbii neerlandeze vorbită de flamanzi în Belgia (cu referire în mod special la dialectele din Flandra și Brabant). Din anul 1973 în Constituţia Regatului Belgiei denumirea de limbă flamandă a fost oficial înlocuită cu cea de limbă neerlandeză.”
Deci aveam amandoi dreptate (eu stiind doar de versiunea veche, nestiind ca a fost inlocuita).
Bun, imi pare rau pentru tine ca in final nu ai reusit sa faci absolut nimic, in afara de recunoasterea vinei lor, si bonus sa mai si platesti IN PLUS ca sa renunti la ceva ce ti-au bagat ei pe gat?!? Daca asta nu e hotie, nu stiu ce este. Si dupa spuneam si intr-un comentariu la celalalt post, cel cu cheltuielile, cand am plecat de la FranceTelecom au incercat sa-mi bage pe gat o factura suplimentara (cica sa o platesc, desi ei isi luasera banii direct din cont). Nu stiu ce as fi facut in locul tau, mi se pare o suma mult prea mare ca sa le-o las, oricum nu cred sa fi platit inca ceva in plus: parerea mea e ca nu exista ca nu pot sa returneze banii, nu vor sa o faca (ok nu gasesc tranzactiile sa le inverseze, asta pot intelege, dar din moment ce au toate dovezile, nu au decat sa adune tot ce mi-au luat in plus si sa-mi faca un virament de suma aia). Si inca ceva: spuneai la inceput ca toate facturile astea erau in olandeza / neerlandeza flamanda, dar in scanul pe care l-ai pus in celalalt post am vazut un “Total a payer” (carevasazica in franceza).
Si da, daca ai un cont comun firma – privat atunci se explica (asta nu aveam de unde sa stiu), dar atunci poate e bine sa investesti in cineva care sa-ti tina contabilitatea, si caruia sa ii sara in ochi astfel de chestii.
Inca o data succes daca mai incerci sa-ti obtii banii (eu nu m-as lasa, nu se poate sa nu poti apela la ceva for mai inalt intern, sau o protectia consumatorului sau echivalent) si apoi m-as orienta la alt ISP (din ce vad pe lista asta: http://www.ispa.be/default.aspx?menu=145&pid=80&sitelang=english mai exista aproape 30 de alti provideri de net)
mai 15th, 2010 - 18:11
ISPA nu acopera zona mea din nefericire. Astia au practic un cartel in care Nordul orasului e Numericable, si sudul e ISPA. Din nefericire stau intre zone
). Vezi ca scanul ala e recent, e in franceza pentru ca am cerut eu express din ianuarie sa imi vina totul in franceza, asta dupa evenimentul cu cele 2 conturi.
mai 16th, 2010 - 18:01
Aici in Franta Numericable are o reputatie foarte proasta, as zice ca sari din lac in pit daca treci la ei… Deci se poate si in franceza, totul e sa insisti!
Succes, poate totusi reusesti sa recuperezi prejudiciul!